een mogelijke herkomst van de Molukse Magie/Adat

Inleiding

Naarmate ik mij meer inzicht en vaardigheden heb verworven in “magie” komt steeds vaker de vraag bij mij op wat de herkomst zou kunnen zijn van de Molukse Magie en de Adat die daarmee verbonden is.

Op zich een heel essentiële vraag waarvoor ik volgens Molukse Adat Ingewijden helemaal terug zou moeten naar de Molukse “bron”, te weten naar een Tuan Adat (shamaan) in Maluku die bepaalt óf en wat hij wel en/of niet aan me kwijt kan. Tot nu toe heb ik echter steeds een “alternatieve route” bewandeld, waarbij ik in het begin (op toepasselijke Moluks magische wijze) er behoorlijk van langs kreeg van de “Orang Tua2 (voorouders) uit de geestelijke wereld”. Maar na verloop van tijd zagen ze hoe ik met heel veel Onvoorwaardelijke Liefde omging met pittige magische aanvallen van hún kant, waarbij ik gelukkig heel veel steun kreeg van (bescherm) Engelen. Uiteindelijk heeft het de “Orang Tua2” doen besluiten mij niet alleen toestemming te geven te zoeken naar het antwoord op dergelijke vragen, maar ze gaven mij daar tevens volledige Carte Blanche voor. Hoewel de Adat Ingewijden die ik in de fysieke wereld geraadpleegd heb het niet met me eens waren, hebben ze mij echter wel tot het besef kunnen brengen er voor zorg te dragen dat ik voor wat betreft mijn bevindingen op een zorgvuldige en respectvolle wijze dien om te gaan ten aanzien van de Adat. En zo zij het.

icon_angel

Aangezien ik geen wetenschapper ben en er mogelijk meerdere invalshoeken zijn om een antwoord te vinden op de hierboven door mij gestelde vraag, denk ik dat ik het beste zo dicht mogelijk bij mijzelf, als zelfstandige Molukse vrouw, moet blijven. In ieder geval beschouw ik het resultaat van mijn bevindingen tijdens deze zoektocht als “een optie” naast eventuele andere opties van anderen.

Bij mijn zoektocht heb ik mij allereerst laten leiden door mijn persoonlijke intuïtieve informatiebronnen (n.l. mijn eigen paranormale waarnemingen naast mijn innerlijk wéten) en door diverse spirituele informatiebronnen. Daarnaast ook door semi wetenschappelijke informatiebronnen.

Wetenschappelijk gezien totaal onverantwoord natuurlijk, maar als je het al hebt over energetische energie dan kun je bij de reguliere, traditionele wetenschap al helemaal niet meer terecht. Aan de andere kant zijn begrippen als bijvoorbeeld “magnetische velden” wél volkomen geaccepteerd in de traditionele wetenschap. Een magnetisch veld IS voor mij echter hetzelfde als een energie veld, dus energetisch. Overigens heb ik een sterk vermoeden dat de reguliere traditionele wetenschap al veel verder is in deze ontwikkelingen dan men publiekelijk naar buiten kwijt wil, want dat geeft consequenties waar ze gewoon nog niet aan willen.

icon_angel

In Wikipedia wordt een magnetisch veld als volgt omschreven: “In de fysica en de elektriciteitsleer is een magnetisch veld een veld dat de ruimte doordringt en dat een magnetische kracht op bewegende elektrische ladingen en magnetische dipolen uitoefent. Magnetische velden omgeven elektrische stromen, magnetische dipolen, en veranderende elektrische velden”.

Aangezien magnetische velden via wetenschappelijk apparatuur meetbaar is, wordt dit begrip magnetisch veld algemeen geaccepteerd. Maar dergelijke magnetische velden / energie velden kunnen voor mij en vele anderen ook gevoelsmatig waarneembaar zijn en we kunnen dergelijke energie “lezen” en ermee werken met zowel onze handen als “in gedachten”.

icon_angel

Als Molukse nazaat ben ik mij, ondanks mijn zéér westerse opvoeding, altijd heel bewust geweest van het feit dat men in de Molukse cultuur gelooft in een geestenwereld waar men in terechtkomt ná de fysieke dood. Vlak voordat een naaste familielid bijvoorbeeld komt te sterven vertelt betreffende persoon op het sterfbed dat hij of zij wordt “opgehaald” door een ander reeds eerder overleden familielid. Van kinds af aan was daar voor mij dus niets vreemds aan, maar naarmate ik de volwassen leeftijd bereikte, voelde ik een sterke behoefte om dit alles óók te kunnen “checken” zélf. Vandaar dat ik op een gegeven moment besloot de cursus Intuïtieve Ontwikkeling te volgen om me er verder in te bekwamen. En ja, ik kán het nu “checken”.

f9c434db50d8316e08a23a3a68fee3a6

Het verbaast me dan ook dat veel Molukkers zo minzaam spreken van “hocus pocus” als er sprake is van dit heel erg essentiële spirituele onderdeel van de Molukse cultuur. Enerzijds blijkt hieruit hoezeer men verwesterd is qua mentaliteit en tegelijkertijd houdt men wel vast aan het Pela-schap en de strenge magische strafmaatregelen die ermee samenhangen, “want voor alles moeten we als Molukkers ervoor zorgen dat onze adat behouden blijft”. Daar mag niets verkeerds over gezegd worden. Heel tegenstrijdig, onlogisch en niet bepaald consequent vind ik.

icon_angel

Hoewel ik mij vrij kritisch opstel ten aanzien van de Adat, is er een bepaald aspect uit onze cultuur die ik heel erg waardeer, namelijk de zorgzaamheid voor elkaar. Het feit dat men alles samen deelt en er zo op die manier een sociaal vangnet wordt gevormd voor hen die het even moeilijk hebben. Daar gaat gewoon heel veel warmte en veiligheid van uit. Maar of dat vangnet tegenwoordig nog steeds bestaat? Daar twijfel ik aan.

Het Pela-schap is één van de vormen waarbij die zorgzaamheid speelt, dat is mooi. Maar die strenge magische strafmaatregelen heb ik persoonlijk altijd als een enorme beperking gezien.

Maar tegelijk realiseer ik mij dat eenieder voor zichzelf moet uitmaken hoe hij of zij daar mee om wil gaan.

icon_angel

Toen ik ongeveer 20 jaar was en in een studentenhuis woonde, waar we hadden afgesproken dat we gezamenlijk de warme maaltijd zouden nuttigen gebeurde het volgende. Alleen voor het warm eten kookten we per toerbeurt en de kosten werden gedeeld, al met al is dat voor iedereen een stuk goedkoper.

Op een dag kwamen onverwacht twee Amerikaanse vrienden van één van onze huisgenoten op bezoek. Zij zou ’s avonds laat thuis zijn had ze gezegd, dus zeiden we tegen het bezoek dat ze wel konden wachten.

Inmiddels is het eten op tafel neergezet met genoeg borden voor alle huisgenoten. Ik liep naar de keuken, pakte twee extra borden en bestek en begon met eten op te scheppen op de twee borden. Terwijl ik dat deed zaten alle Nederlandse huisgenoten mij met protesterende blikken aan te kijken. Niemand zei wat. Nadat ik de twee borden aan de twee gasten had overhandigd, barstte het protest los. “Hoe kun je dat doen? Dat is óns eten, straks is er niet genoeg.” Hoor eens zei ik: als jullie willen eten terwijl er twee mensen hongerig zitten toe te kijken dan doe je dat maar als ik er niet bij ben. Ik ben van Molukse afkomst en dat kennen wij niet. In dergelijke gevallen moet ieder maar twee eetlepels minder eten zodat onverwachte gasten ook mee kunnen eten. Bovendien zitten jullie op de sociale academie, dus verwacht ik op z’n minst enig begrip van jullie kant.

Het werd toen stil en iedereen legde zich erbij neer. Vanaf dat moment waren onverwachte gasten tijdens etenstijd altijd welkom en werden zonder morren extra borden erbij gehaald.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik als Molukse dát stukje uit onze cultuur gewoon doortrek, óver de grenzen van onze eigen samenleving heen. En ik weet dat ik niet de enige Molukker ben die zo handelt.

Dat hangt immers ook samen met het toepassen van de boodschap uit het Evangelie: Heb uw naaste lief?

11-13-2017 21-39-04

Enfin deze inleiding is nodig om te kunnen verklaren waarom en hoe ik volgens mijn spirituele Molúkse natuur puur intuïtief naar diverse informatie bronnen op zoek ben gegaan en van daaruit probeer verbanden te leggen tussen universele geestelijke groeiprocessen en de oer-oorsprong van de Molukse Magie/Adat.

Het Boek van Henoch

Om zo dicht mogelijk bij de actuele belevingswereld van de gemiddelde Molukker te blijven, heb ik besloten om het Boek van Henoch te betrekken bij mijn uiteenzetting. Behalve dat de  meeste Molukkers diepgelovig zijn, speelt daarnáást het besef van het bestaan van een “geestelijke wereld van de voorouders” naast de fysieke wereld een heel belangrijke rol. Op de één of andere manier zijn deze twee principes helemaal geïntegreerd in het innerlijk van de gemiddelde Molukker. Dat is namelijk niet het geval bij de gemiddelde diepgelovige “Westerling”, die geen geloof hecht aan het bestaan van een geestelijke wereld naast de fysieke wereld.

Het boek van Henoch sluit naar mijn mening beter aan bij de Molukse geloofsbeleving.

icon_angel

Hoewel het Boek van Henoch niet als één van Bijbelboeken in de Bijbel is opgenomen maar als apocrief wordt beschouwd, schijnt het ten tijde van de apostelen wél door hen bestudeerd te zijn en werd er door hen regelmatig uit geciteerd in hun eigen brieven en boeken die wél in de Bijbel zijn opgenomen.

Eén van de verklaringen, die ik ben tegengekomen, dat het Boek van Henoch niet in de Bijbel is opgenomen zou het feit zijn dat hij heel uitvoerig en gedetailleerd over de goddeloze Gevallen Engelen heeft geschreven, die dol waren op de sterfelijke aardse vrouwen, seks met ze hadden en een hybride ras van menselijke reuzen voortgebracht hadden. Hoewel het Boek destijds voor de apostelen nog toegankelijk was, was dat wellicht in een later stadium niet het geval. Hoe het ook zij, het gaat me hier niet om een discussie over de Bijbel maar om het vinden van verklaringen over de oer bron van de Molukse Magie/Adat. Dus laat ik de bijbel discussie voor wat het is.

images

De globale lijn die ik wil volgen is: te starten bij Genesis 6 en van daaruit via het Boek van Henoch nóg verder gaan richting spirituele en semi wetenschappelijke visies, waarna ik uiteindelijk terechtkom bij de Molukse Magie/Adat. 

images

Genesis 6  (uit de Statenvertaling) :

“1 En het geschiedde, als de mensen op den aardbodem begonnen te vermenigvuldigen, en hun dochters geboren werden,

2 Dat Gods zonen de dochteren der mensen aanzagen, dat zij schoon waren, en zij namen zich vrouwen uit allen, die zij verkozen hadden.

3 Toen zeide de HEERE: Mijn Geest zal niet in eeuwigheid twisten met den mens, dewijl hij ook vlees is; doch zijn dagen zullen zijn honderd en twintig jaren.

4 In die dagen waren er reuzen op de Aarde, en ook daarna, als Gods zonen tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden; deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van name.

5 En de HEERE zag, dat de boosheid des mensen menigvuldig was op de Aarde, en al het gedichtsel der gedachten zijns harten te allen dage alleenlijk boos was.

6 Toen berouwde het den HEERE, dat Hij den mens op de Aarde gemaakt had, en het smartte Hem aan Zijn hart.

7 En de HEERE zeide: Ik zal den mens, dien Ik geschapen heb, verdelgen van den aardbodem, van den mens tot het vee, tot het kruipend gedierte, en tot het gevogelte des hemels toe; want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb.

8 Maar Noach vond genade in de ogen des HEEREN.

9 Dit zijn de geboorten van Noach. Noach was een rechtvaardig, oprecht man in zijn geslachten. Noach wandelde met God.

10 En Noach gewon drie zonen: Sem, Cham en Jafeth.

11 Maar de Aarde was verdorven voor Gods aangezicht; en de Aarde was vervuld met wrevel.

12 Toen zag God de Aarde, en ziet, zij was verdorven; want al het vlees had zijn weg verdorven op de Aarde.

13 Daarom zeide God tot Noach: Het einde van alle vlees is voor Mijn aangezicht gekomen; want de Aarde is door hen vervuld met wrevel; en zie, Ik zal hen met de Aarde verderven.

14 Maak u een ark van goferhout; met kameren zult gij deze ark maken; en gij zult die bepekken van binnen en van buiten met pek.

15 En aldus is het, dat gij haar maken zult: driehonderd ellen zij de lengte der ark, vijftig ellen haar breedte, en dertig ellen haar hoogte.

16 Gij zult een venster aan de ark maken, en zult haar volmaken tot een elle van boven; en de deur der ark zult gij in haar zijde zetten; gij zult ze met onderste, tweede en derde verdiepingen maken.

17 Want Ik, zie, Ik breng een watervloed over de Aarde, om alle vlees, waarin een geest des levens is, van onder den hemel te verderven; al wat op de Aarde is, zal den geest geven.

 18 Maar met u zal Ik Mijn verbond oprichten; en gij zult in de ark gaan, gij, en uw zonen, en uw huisvrouw, en de vrouwen uwer zonen met u.” 

948c6e8217c15f67818c6f96ee199f7f

Als kind van acht á negen jaar was de kinderbijbel van Anne de Vries  voor mij het mooiste sprookjesboek met principes over goed en kwaad en veel getover. Ik heb het diverse malen helemaal uit gelezen (Oude en Nieuwe Testament), heb er uit voorgelezen aan mijn jongere broertjes en kende de verhalen uit mijn duimpje.

Om heel eerlijk te zijn was er toén al een moment geweest dat ik me verbaasde over het feit dat gesteld wordt dat Adam en Eva de eerste mensen waren op Aarde, dat Kaïn zijn jongere broer Abel vermoordde en dat Kaïn daarna wegvluchtte, rondzwierf naar een ander gebied waar ook mensen woonden ..?.. en dáár later trouwde en kinderen kreeg. Maar ja, in een sprookjesboek kan álles, dus verbaasde ik mij er toen alleen over en liet het er verder bij zitten.

53d4c57deb7a846fb0794db9170d1135

 

 

Uit het Boek van Henoch 

Hoofdstuk 6

1 En het gebeurde dat toen de mensenkinderen talrijk geworden waren dat er aan hen in die dagen 2 mooie en bevallige dochters geboren werden. En de engelen, de kinderen van de hemel, zagen hen, verlangden naar hen, en zeiden tegen elkaar: “Kom, laat ons vrouwen kiezen vanuit de mensenkinderen 3 en nageslacht bij hen verwekken”. En Semjeza, die hun leider was, zei tegen hen: “Ik ben bang dat gij niet 4 werkelijk met deze daad zult instemmen, en ik alleen de straf voor een grote zonde zal moeten dragen”. En zij allen antwoordden hem en zeiden: “Laat ons allen met een eed zweren, en ons onder wederzijds toezicht allen aan elkaar binden 5 om dit plan niet te verlaten, maar het uit te voeren”. Toen zwoeren zij gezamenlijk en verbonden zich eraan 6 door er wederzijds op toe te zien. En het waren er allen tezamen een tweehonderd die in de dagen van Jered neerdaalden op de top van de berg Hermon, en zij noemden het de berg Hermon omdat zij gezworen hadden 7 en zich eraan verbonden hadden door er wederzijds op toe te zien. En dit zijn de namen van hun leiders: Semjeza, hun leider, Areklba, Rameël, Kokablel, Tamlel, Ramlel, Danel, Ezekweël, Barekwijal, 8 Azazel, Armaros, Baterel, Ananel, Zakwiël, Samzepeël, Saterel, Turel, Jomjael, Sariël. Dit zijn hun oversten van tien.

Hoofdstuk 7

1 En alle anderen met hen namen zichzelf vrouwen, en ieder koos er een voor zich, en zij begonnen in hen te gaan en zich met hen te verontreinigen, en zij leerden hen tovenarij 2 en banspreuken, en het insnijden van wortels, en maakten hen vertrouwd met kruiden. En zij 3 werden zwanger, en zij baarden grote reuzen, wier grootte drieduizend(?) el was; Dezen verorberden 4 alles wat de mensen voortbrachten. En toen de mensen ze niet langer konden onderhouden, keerden de reuzen zich tegen 5 hen en aten mensen op. En zij begonnen te zondigen tegen vogels, en dieren, en reptielen, en 6 vissen, en eenieder de ander zijn vlees te eten, en het bloed te drinken. Daarna klaagde de aarde de wettelozen aan …

Hoofdstuk 8

1 En Azazel leerde de mensen zwaarden te maken, en messen, en schilden, en borstplaten, en deed hen de metalen van de aarde kennen en de kunst om hen te bewerken, en armbanden en ornamenten, en het gebruik van antimoon, en het verfraaien van de oogleden, en allerlei soorten kostbare gesteenten, en elke 2 kleurvloeistof. En er kwam veel goddeloosheid op, en zij gaven zich over aan verkrachtingen, en zij 3 werden tot dwaling geleid, en werden verdorven in al hun wegen. Semjeza onderwees banspreuken en wortelinsnijdingen, Armaros het opheffen van banspreuken, Barakwijal (onderwees) astrologie, Kokabel de constellaties, Ezekweël de kennis van de wolken, Arakwiël de tekenen van de aarde, Samsiël de tekenen van de zon, en Sariël de baan van de maan. En naarmate de mensen wegkwijnden, schreeuwden zij het uit, en hun roep steeg op ten hemel.

Hoofdstuk 9

1 En in die tijd keken Michaël, Uriël, Rafaël, en Gabriël van de hemel neer en zagen het vele bloed dat 2 op de aarde vergoten werd. En zij zeiden tegen elkaar: “De aarde die zonder bewoner gemaakt is schreeuwt het uit met de stem van hun hulpgeroep tot aan de hemelpoorten. 3 En nu tot ulieden, gij heiligen van de hemel, de zielen van de mens doen hun beklag, zeggende: “Breng onze zaak 4 voor de Allerhoogste”. En zij zeiden tot de Heer der tijden: “Heer der heren, God der goden, Koning der koningen, en God der tijden, de troon van Uw heerlijkheid (staat) tot in alle generaties der 5 tijden, en Uw naam heilig en verheerlijkt en gezegend tot in alle tijden! U heeft alle dingen gemaakt, en macht over alle dingen heeft U; en alle dingen zijn naakt en open voor Uw aangezicht, en U ziet 6 alle dingen, en niets kan zich voor U verbergen. U ziet wat Azazel gedaan heeft, die elke onrechtvaardigheid op aarde onderwezen heeft en de eeuwige geheimen die (bewaard) werden in de hemel, die 7 mensen nastreefden om te leren, en Semjeza, die U autoriteit gegeven hebt om het gezag te dragen over zijn metgezellen. 8 En zij zijn naar de dochters van de mens op aarde gegaan, en hebben geslapen met 9 de vrouwen, en hebben zich verontreinigd, en hen allerlei soorten zonden geopenbaard. En de vrouwen hebben 10 reuzen gebaard, en de gehele aarde is daarop vervuld geraakt van bloed en onrechtvaardigheid. En zie, de zielen van degenen die gestorven zijn roepen en vragen om gehoor tot aan de hemelpoorten, en hun weeklachten zijn opgestegen, en kunnen niet ophouden vanwege de wetteloze daden die 11 op aarde gedaan worden. En U weet alle dingen voordat ze gaan gebeuren, en U ziet deze dingen en U ondergaat het, en U zegt ons niet wat wij ten aanzien ervan moeten doen”.

Hoofdstuk 10

1 Daarna zei de Allerhoogste, de Heilige en Verhevene sprak, en zond Uriël naar de zoon van Lamech, 2 en zei tot hem: “Ga naar Noach en zeg hem in mijn naam: “Verberg jezelf!” en openbaar hem het einde dat nadert, dat de gehele aarde vernietigd zal worden, en er een zondvloed gaat komen 3 over de gehele aarde, die alles wat op aarde is zal vernietigen.”

3c28e935d4b684ce6fd20f602e44cd72

Voor ik verder ga wil ik er nogmaals bij stilstaan dat het eígenlijk niet echt klopt dat Adam en Eva de eerste mensen op Aarde waren. Tenminste, níet zoals wij ons daar doorgaans een voorstelling van maken. Waarom ik dit aanhaal is omdat het eveneens te maken heeft met het tijdperk waar Noach in leefde.

Er bestaan heel controversiële theorieën over hoe de Aarde bewoond werd voordat Adam en Eva ter sprake kwamen, maar daar wil ik nu niet op ingaan, want dat is weer een heel apart verhaal. Persoonlijk kan ik overigens héél ver er in meegaan, maar hier in deze blog beperk ik mij zoveel mogelijk tot het algemeen aanvaardbare. En zelfs daarin ga ik voor velen al te ver vrees ik.

45d02234b8618bd72b0d112c906997a5

Gods zonen, de Gevallen Engelen die Annunaki werden genoemd

Zowel in Genesis 6 uit de Statenvertaling als in Hoofdstuk 6 uit het Boek van Henoch is sprake van “Gods zonen”, “de Engelen” die zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren. Het door God uitgevaardigde verbod aan álle Engelen om zich niét in te laten met de ontwikkelingen op Aarde en het leven van de mensen op Aarde, heeft te maken met het feit dat de Aarde bedoeld is als een planeet van de Vrije Wil. Maar ondanks dit verbod  hebben een aantal van Gods zonen, de Gevallen Engelen ook wel de Annunaki genoemd, dat wél gedaan door met de aardse vrouwen nageslacht te produceren. Deze hybride nakomelingen bleken reuzen te worden, een heel nieuw ras, en werden de Nephilim genoemd. Aanvankelijk waren deze reuzen vreedzaam totdat de mensen niet meer in staat waren hen nog langer van voedsel te voorzien. Toen keerden de reuzen zich tegen de mensen en begonnen hen op te eten én alle dieren en ook elkaar.

In de hoofdstukken 7 en 8 uit het Boek van Henoch wordt bovendien aangegeven hoe Gods zonen, De Gevallen Engelen (de Annunaki) de mensen tovenarij en diverse zeker voor die tijd geavanceerde kennis (astronomie, astrologie, kennis over kruiden) en technieken (het maken van wapens, gouden sieraden) leerden, wat eveneens verboden was door God. Daarvoor in de plaats verlangden de Annunaki respect en aanbidding van de mensen.

6914debf7c5387c1e13a8ea7cc5b0af1

Spiritueel gezien gaat men er vanuit dat dit het moment was dat de vibratie op Aarde langzamerhand begon te dalen van de 4e dimensie naar de 3e dimensie. In de 4e dimensie was het voor de Engelen (geestenwereld) nog mogelijk zich kenbaar te maken aan de mensen op Aarde, omdat ze toen nog werden waargenomen door de mensen (hier is sprake van multi dimensionaliteit). Zo konden de Engelen de mensen vaak helpen. Maar toen de vibratie op Aarde verder zakte “in de materie” naar de 3e dimensie, was communicatie tussen de geestenwereld (Engelen) en de mensen op Aarde slechts mogelijk via helderzienden/sjamanen die zich wél open konden stellen voor de geestenwereld.

icon_angel

Op een gegeven moment begon alles danig uit de hand te lopen vanwege de grote zonde die de Annunaki en de Nephilim hadden begaan en vanwege de goddeloosheid en de wreedheid die toen in de wereld heerste. God had daarom besloten al het Kwaad uit te roeien door middel van de Zondvloed, waar alleen Noach en zijn familie van werden gevrijwaard.

67833dde0579bae262927a27d47647d5

De Zondvloed was een gebeurtenis waar wereldwijd alle volkeren op de één of andere manier herinneringen aan bewaren. Zo’n diepe indruk heeft het gemaakt op de Mensheid.

In de meest bekende kapata, het oude volkslied van Maluku, wordt gerefereerd naar het continent MU dat verzonken was in de oceaan.

Hena Masa Waja Lete Huni MU a o

Negeri kita jang tinggi di MU, siang dan malam tertimbun air

Onze Negeri hoog gelegen in MU, binnen een dag en een nacht verzonken

in het water

 

Buang e MU Labuang e

Mana tempat berlabuh di MU

Waar zijn de ligplaatsen in MU

Hasa-Hasa Pulu MU Labuang

Berlajarlah dekat-dekat pantai pulau MU

We zeilen vlak voor de kust van MU”

Het oude Molukse volkslied wordt gezongen in “Bahasa Tanah” zoals de Alifuru taal wordt genoemd. Het overgrote deel van de Molukkers beheerst die taal niet, maar van een Molukse Adat Ingewijde heb ik de Maleise vertaling ontvangen, waarna het makkelijker is deze in het Nederlands te vertalen.

hervormen

MU, het in de Pacific Ocean verzonken continent

Hoewel de reguliere traditionele wetenschap de theorie van een verzonken continent in de Pacific Ocean (de Stille  Oceaan) in alle toonaarden verwerpt, is door een aantal “semi-wetenschappers” geprobeerd daar bewijzen voor aan te dragen. De bekendste naam daarbij is: James Churchward.

icon_angel

In spirituele kringen daarentegen is de beschaving van MU (Lemurië) algemeen bekend. Het wordt beschouwd als de zeer hoogstaande aloude beschaving die gebaseerd was op Onvoorwaardelijke Liefde, waar Harmonie heerste tussen de mens, de dierenwereld, de plantenwereld, de mineralenwereld, het universum, de kosmos en waar de mens in overvloed leefde als vegetariër. Een beschaving die leefde in stamverband, waarin de Mens besef had van het feit dat de Aarde een Voelend Entiteit is, waar men zich verantwoordelijk voor voelde en besef had dat het ook in haar eigen belang was dat alles met elkaar in Balans diende te zijn. Men leefde er in de vibratie van de 4e dimensie, waar de fysieke wereld en de geestelijke wereld wat meer door elkaar heen liep, waar de Mens en de Engelen elkaar konden waarnemen en met elkaar konden communiceren. Men was er multi- dimensionaal. Met andere woorden: Er wordt verondersteld dat dit het Paradijs was, waar men het in de Bijbel over heeft.

coastline-1081897_960_7201

Volgens mij zijn er diverse elementen in de Molukse cultuur waarin er iets van terug te vinden is.

Molukkers leefden vroeger eveneens in stamverband, clans. Men deed alles sámen en men zorgde voor elkaar. Er was een Tuan Radja (een dorpshoofd) en een Tuan Adat of Maueng (een shamaan). Het hoogste gezag werd echter gevormd door de plenaire vergadering in de baileo (dorpshuis) met vertegenwoordigers van alle familieclans van betreffende dorp. De besluiten die daar werden genomen werden uitgevoerd onder leiding van de Tuan Radja. Héél democratisch dus. Op zich lijkt het mij heel erg verwant aan hoe men in stamverband geleefd moet hebben ten tijde van MU. Naar ik begrepen heb was de Molukse samenleving oorspronkelijk eveneens een Matriarchaat net zoals dat was in MU. Verder blijkt uit de vele oud magisch Molukse legenden die in boekvorm zijn verschenen hoe de fysieke wereld en de geestenwereld in elkaar overlopen.

bac44f62cfc4fa216a1bdbfe4befabf2

Vanuit spirituele bronnen wordt gesteld dat de Lemuriërs heel emotioneel waren en paranormaal begaafd. Men beschikte bijvoorbeeld over het vermogen om zich zonder fysieke vervoermiddelen van de ene naar de andere locatie te verplaatsen. Men kon telepathisch communiceren. Het ontwikkelen van technische apparaten (zoals een auto bijvoorbeeld) was zodoende helemaal niet aan de orde.

Het was een matriarchale beschaving waarbij de vrouwelijke energie leidend was.

Deze vredelievende beschaving in MU ging echter ten onder omdat ze langzamerhand werd overvallen en overgenomen door de wrede patriarchale Annunaki die, nadat ze als zonen van God neergedaald waren op de berg Hermon nabij Libanon en Syrië, later samen met hun nakomelingen de Nephilim zwaar bewapend de toenmalige wereld doortrokken en zo ook in MU belandden. De vredelievende ongewapende Lemuriërs hadden volgens overlevering geen schijn van kans tegen hen.

FB_IMG_1498257975148-1

Elementen zoals bijvoorbeeld het koppensnellen in de aanvankelijk vredelievende matriarchale Molukse cultuur en kannibalisme in de Papua cultuur zijn derhalve afkomstig van deze Annunaki, de Gevallen Engelen, zonen van God. Bij angkat pela-keras waarbij de tempat sirih betrokken is met aanroeping van Tuhan Allah en waar een magische strafmaatregel (een vloek) op staat bij overtreding van de gezworen afspraken, zie ik paralellen met wat over de Gevallen Engelen staat beschreven in het Boek van Henoch, hoofdstuk 6.

icon_angel

Het Boek van Henoch, Hoofdstuk 6:5,6 en 7

“Toen zwoeren zij gezamenlijk en verbonden zich eraan 6 door er wederzijds op toe te zien. En het waren er allen tezamen een tweehonderd die in de dagen van Jered neerdaalden op de top van de berg Hermon, en zij noemden het de berg Hermon omdat zij gezworen hadden 7 en zich eraan verbonden hadden door er wederzijds op toe te zien.”

icon_angel

Uiteindelijk verviel deze paradijselijke, multidimensionale beschaving van MU tot de 3e dimensie, waarbij men de multidimensionale eigenschappen verloor en er geen contact meer mogelijk was met de Engelen uit de geestelijke wereld (“verdrijving uit het Paradijs”). Alleen via de toenmalige sjamanen was nog contact mogelijk met de geestenwereld.

In deze fase, een dieptepunt, vond de Zondvloed plaats en verdwenen de reuzen.

Genesis 6:7 en 17 (Statenvertaling)

7 En de HEERE zeide: Ik zal den mens, dien Ik geschapen heb, verdelgen van den aardbodem, van den mens tot het vee, tot het kruipend gedierte, en tot het gevogelte des hemels toe; want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb.”

17 Want Ik, zie, Ik breng een watervloed over de Aarde, om alle vlees, waarin een geest des levens is, van onder den hemel te verderven; al wat op de Aarde is, zal den geest geven.”

f15bc6c0faa768e2284c2f1dfba68f51

Tijdens de Zondvloed verdween het continent MU in de Stille Oceaan. De huidige eilandgroepen van Polynesië, Melanesië en Micronesië moeten derhalve overblijfselen zijn van het verzonken continent MU. Zéker als je in beschouwing neemt dat in bijvoorbeeld de cultuur van Hawaï, de Aboriginals, het zeer oude Molukse Hena Masa Waja herinneringen zijn aan MU. Verder zijn er diverse overblijfselen gevonden van tempels op diverse Pacific eilanden en onder de oceaan oppervlakte nabij de kust van Japan. Tevens wordt regelmatig door diverse Molukkers vastgesteld dat er een grote verwantschap moet zijn in de taal van bijvoorbeeld Hawaï en de Bahasa Tanah van Maluku.

Het lijken me toch echt wel aanwijzingen in die richting.

Het zou naar mijn mening dan ook heel interessant moeten zijn voor Molukse antropologen om zich eens hierin te verdiepen en daarbij contact te leggen met de andere volkeren uit het Pacific gebied.

Zeker nu de wereld zoveel kleiner is geworden dankzij internet, moet dat niet onmogelijk zijn lijkt me.

11-13-2017 21-11-02 (1)

Verbreden van het Molukse blikveld

Als Molukse, ik ben hierin weliswaar slechts één enkel individu, voel ik mij als het ware “gedragen” en zo licht als een veertje bij het besef dat ik afstam van een inheems Moluks (Alifuru) volk met een rijk verleden die blijkbaar ooit deel uitmaakte van de vrije, vredeliévende, vegetarische beschaving van MU. Hiervoor wil ik verwijzen naar de kapata Hena Masa Waja die daar in de laatste regel eigenlijk ook naar verwijst.

“Hasa-Hasa Pulu MU Labuang

Berlajarlah dekat-dekat pantai pulau MU

We zeilen vlak voor de kust van MU

Tandjong E Tengo Tandjon E

Tandjung E dimana ada tandjung E

De kaap waar is de kaap

Hasa-Hasa soki Tengo Tandjong

Berlajar dekat-dekat pantai sedikit lagi sudah kelihatan tandjung

We zeilen vlak voor de kust, nog even en we zien de kaap

Wele Wele Jo, Juri Wele Wele Jo

Ja ombak ombak, kita semua diatas ombak

Ja de brandingsgolven, wij allen bevinden ons boven de golven

Ja Jaki Hiti Uma Lete Sopo Jo

Jang memetjah terangkat tinggi setinggi rumah tinggi jang kita pudja itu

hoog opspattend ver boven ons bedehuis

Waja Tutu Hitu O

Timbunan air menutup tudju rumah turun temurun jang asli O

Met de vloedgolf is alle kennis over de zeven oorspronkelijke geslachten verloren gegaan.”

11-12-2017 12-41-43-1 (1)

Het koppensnellen was volgens mij pas in een latere fase in de Molukse cultuur opgenomen mét de komst van de Annunaki, de Gevállen zonen van God. De vibratie van de Lemurische beschaving daalde toen van de 4e naar de 3e dimensie.

Ik kan het niet concreet aantonen, maar ik wéét gewoon heel zeker dat de Alifuru “Voorouders (Orang Tua2)” nog steeds wéét hebben van de zéér hoogstaande principes van de beschaving van MU. Ik wéét dat gewoon omdat de overleden geesten van de Orang Tua2 mij dat hebben laten voélen via mijn hartchakra. Ik voelde heel duidelijk hún zuiverheid.

Niemand hoeft dit uiteraard zomaar van mij aan te nemen, waarom zou je ook? Het enige wat ik als een soort van “bewijs” kan aanvoeren is, dat als ik niét de toestemming zou hebben van deze “geestelijke” Orang Tua2 ik letterlijk allang “uitgeschakeld” zou zijn nog vóórdat ik zelfs maar aan deze blog zou zijn begónnen. Adat Ingewijden weten dat. Ik ben dan ook heel blij, diep ontroerd en dankbaar voor het liefdevolle vertrouwen van de “geestelijke” Orang Tua2.

57a095372d20595e30be13dd20343e60_medium ----

Vanuit spirituele bronnen weet ik dat alles wat in het verre verleden heeft plaatsgevonden en alles waar de Mensheid anno nú zich in bevindt een reden heeft. Lekker makkelijk zal je wel denken, maar het heeft te maken met de geestelijke (spirituele) groeiprocessen van ieder mens als Individu en van de Mensheid als geheel.

FB_IMG_1489268482694

Zoals ik al eerder stelde, is de Aarde bedoeld als Planeet van de Vrije Wil. Maar dat heeft alleen zin als er ook iets te kiezen valt, dus moest er dualiteit geschapen  worden, want alleen dan kan de Vrije Wil ook toegepast worden.

Er moet gekozen kunnen worden tussen tegenstellingen zoals bijvoorbeeld: het denken of het hart, slecht of goed, oorlog of vrede, hard of zacht, onderdrukking of vrijheid, wit of zwart, rijk of arm, leugen of waarheid, afhankelijkheid of zelfstandigheid, milieuvervuiling of zorg voor de Aarde, haat of vergeving, angst of liefde etc. Alleen via het maken van dergelijke keuzes in ons leven worden we in de gelegenheid gesteld om geestelijk te kunnen groeien en te leren zélf verantwoordelijkheid te dragen voor de keuzes die we maken. Zo leren we uiteindelijk zelfstandig op eigen benen te staan vanuit onze persoonlijke autonomie. Dat is immers ook hoe we onze eigen kinderen opvoeden tot zelfstandige individuen die zichzelf kunnen redden in de maatschappij?

icon_angel

Het Tijdperk van “Volg de Leider” die voor ons de richting bepaalt waar we naartoe gaan, kunnen we hiermee achter ons laten. De Molukse samenleving in Nederland heeft tegenwoordig ook geen  echte leiders meer zoals tijdens de periode van de 1e generatie. Want door zelf je keuzes te maken,  je eigen richting te bepalen, sta je op eigen benen, ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen leven  en ben je VRIJ !

icon_angel

De beschaving van MU vertegenwoordigde het vrouwelijke principe, het Matriarchaat.

De Annunaki, die de grootste invloed had op het eveneens verondersteld verzonken continent Atlantis, vertegenwoordigde de tegenpool, het mannelijke principe, het Patriarchaat.

Hiermee werd de dualiteit gecreëerd, die óveral doorwerkt op de Planeet van de Vrije Wil.

pas geboren tijd

De Mensheid op Aarde staat de laatste duizenden jaren onder invloed van het mannelijke principe. Maar sinds de laatste decennia is het vrouwelijke principe begonnen zich weer op Aarde te manifesteren. Tegelijkertijd is de vibratie van de gehele Aarde bezig zich te verhogen.

In spirituele kringen spreekt men van het verhogen van de vibratie van de huidige Mensheid én van de Aarde van de 3e naar de 5e dimensie. De 4e dimensie wordt nu gezien als een overgangszone.

icon_angel

Het gevolg van deze veranderingen “op energieniveau” is dat  er in deze “overgangstijd” behoorlijk veel onrust en chaos heerst in de hele wereld. In sommige landen verzet de bevolking zich tegen een dictator in hun land en in andere landen treedt iemand juist nadrukkelijk naar voren om zich als dictator te profileren. Daarnaast heeft de hele wereld te lijden van terroristische aanslagen en economische crisissen, orkanen, aardbevingen etc. Aan de andere kant wordt door de Mensheid als het ware “een golf van Onvoorwaardelijke Liefde Energie (Energie van God)“ de wereld in gestuurd als ná een immense tsunamie, zoals bijvoorbeeld in 2004, een beroep wordt gedaan op de rest van de wereld om de slachtoffers te helpen!

Vanwege al die onrust wordt de hele wereld geconfronteerd met grote stromen vluchtelingen. Te midden van deze chaos wordt de Mensheid als het ware gedwóngen verantwoorde kéuzes te maken. Zo bepalen wij gezamenlijk welke richting wij Allen op gaan. We zijn er gezamenlijk verantwoordelijk voor.

icon_angel

Persoonlijk merk ik dat juist mijn geloof in God mij heel erg helpt bij het maken van mijn keuzes. Wat niet wil zeggen dat ik als individu altijd verstandige keuzes maak. Ik ben ook maar een mens en maak regelmatig keuzes waar ik later eigenlijk spijt van heb. Maar die vrijheid gun ik mijzelf ook. Alleen door mijn fouten kan ik leren en geestelijk groeien. En die vrijheid gun ik een ander eveneens, zolang wij over en weer kunnen respecteren van elkaar dat ieder is wie hij of zij is.

Als het zo is dat we leven op de Planeet van de Vrije Wil dan betekent dat dat er in feite geen sprake is van goede of foute keuzes die iemand maakt. Uiteindelijk gaat het om de erváring als gevolg van de keuzes die wij zowel als Individu en als Mensheid maken.

Kies je er bijvoorbeeld voor om ruzie te maken met je medemensen dan is de consequentie van die keuze dat je in conflict komt te verkeren en chaos creëert waar je midden in terechtkomt. Als het je lukt om een ander te vergéven als hij of zij behoorlijk onhandig was naar jou toe dan wordt harmonie gecreëerd. Dus: welke kant gaan we gezamenlijk uit?!?

FB_IMG_1501744462794

Toekomst perspectief

Het is op zich een interessant gegeven dat Molukkers vanwege MU blijkbaar verwant zijn aan de inheemse eilandbewoners uit de gehele Pacific. Maar niet alleen uit de Pacific, want verondersteld wordt dat vele Lemuriërs uit de Oudheid al vóór de Zondvloed weggetrokken waren uit MU naar bijvoorbeeld Australië, Nieuw Zeeland en Noord- en Zuid-Amerika.

De inheemse Indianenstammen van Amerika hebben naar men zegt eigenlijk nog het meeste bewaard van de oude principes uit MU. Samen met de inheemse stammen van de Polynesische eilandbewoners wordt in spirituele kring verondersteld dat zij de beschermers zijn van informatie over de Lemurische beschaving. In dié zin dat zij zich daar nog steeds veel meer bewust van zijn.

Dit komt heel sterk overeen met wat ik gewoon voél en wéét dat dat bij de Molukkers ook zo is bij de “Orang Tua2”. Door de Adat Ingewijden werd gezegd dat als we onze Bahasa kwijtraken wij de “kuntji buat masuk kedalam” kunnen verliezen. Maar zelfs als we onze Bahasa zouden verliezen dan nog denk ik dat de Lemurische kennis die heel diep verborgen zit in het wezen van alle inheemse volkeren, dus ook de inheemse Alifuru, op één of andere manier naar boven kan komen.

f93399d069391b0f1424ace8fcccc998

Met “in spirituele kring” bedoel ik: Dat velen, waaronder ik, wereldwijd weer veelvuldig contact hebben met de geestelijke wereld, de Engelen. En dat er, net als ten tijde van MU, weer veel hulp is van de zijde van de Engelen die ons bijstaan bij onze geestelijke (spirituele) groeiprocessen (reinigingsprocessen) tijdens deze transitie (overgang) naar de 5e dimensie. Dat hangt samen met het feit dat de vibratie op Aarde, zoals ik al aangaf, weer begonnen is te stijgen van de 3e dimensie, via de 4e dimensie naar uiteindelijk de 5e dimensie.

een Janosh hologram
Christus Bewustzijn

De Kerusuhan was een ook reinigingsproces. Zo zou je bijvoorbeeld de politieke onrust in de Arabische landen, de economische crisissen in de westerse landen en het boven water komen van pedofiele praktijken in de Katholieke kerk ook kunnen zien als “reinigingsprocessen op energieniveau”. Ook deze reinigingsprocessen hangen samen met het feit dat de vibratie op Aarde bezig is de 3e dimensie te ontstijgen. Het verhogen van de vibratie heeft als gevolg dat misstanden aan het licht worden gebracht en komt doorgaans de waarheid naar boven en wordt alles transparant.

icon_angel

Op persoonlijk niveau zat ik eens aan het begin van mijn spirituele groeiproces heel diep in de put vanwege enorme “magische aanvallen”, waarmee ik op de proef werd gesteld (reinigingsproces). Dat was eigenlijk mijn eigen schuld, want ik had mijn (bescherm) Engelen toen gevraagd een beetje afstand te houden omdat ik persé wilde weten wat mijn eigen “kracht” is zonder hulp van de Engelen. Niet zo handig dus van mij. Daarom heb ik de (bescherm) Engelen gevraagd alsjeblieft weer terug te komen en me niet zo alleen te laten. Meteen nam mijn beschermengel mij bij de hand en met mijn geestelijk lichaam (ik was volledig bij bewustzijn) zweefden we dwars door alle verdiepingen en door het dak van het huis naar buiten. Op zo’n 10 meter boven het dak van ons huis zag ik opeens een groep van ongeveer 15 Lichtwezens/Engelen die, staande in een kring, heel diep in gebed of meditatie verzonken waren. “Kijk”, zei mijn beschermengel. Je was nooit alleen geweest, want we waren al die tijd dicht bij je. Zo ontroerd was ik dat ik meteen in tranen uitbarstte.

FB_IMG_1493589434811

Maar hoe kan die “diep in het innerlijk van de inheemse volkeren” verborgen kennis over de Lemurische beschaving, die volgens de Engelen kennelijk door deze volkeren beschermd wordt, weer naar boven komen?

De inheemse volkeren zijn degenen die het meest verbonden zijn met Moeder Aarde, net zoals de Lemuriërs dat in de Oudheid waren.

icon_angel

Tijdens het groeiproces naar de 5e dimensie is het tevens de bedoeling dat de Mensheid leert om “innerlijk” de juiste Balans te vinden tussen het mannelijke principe (mannelijke energie) en het vrouwelijke principe (vrouwelijke energie).

Tevens is het de bedoeling dat de Mensheid zich “uit Vrije Wil” weer realiseert dat de Aarde een Voelend Entiteit is en dat daar op een verantwoorde wijze mee dient te worden omgegaan in plaats van een plastic soep in de oceanen te creëren, massaal te ontbossen, onverantwoord overbevissing, uitlaatgassen te produceren etc. etc.

FB_IMG_1492632217259

Die diep verborgen kennis kan blijkbaar alleen naar boven komen als de Mensheid weer leert “met God te wandelen” net zoals Noach dat deed, waardoor hij gespaard bleef voor de Zondvloed.

Geestelijk groeien

Hoewel ik duidelijk een pleidooi houd om te kiezen voor het reinigingsproces (groeiproces) zowel op Individueel niveau als op het niveau van de Mensheid als geheel, blijf ik steeds benadrukken dat het ieders Vrije Wil is om daar wel of niet voor te kiezen. Mijn ervaring is dat de uitdrukking “groeien doet pijn” een waarheid als een koe is. Maar uiteindelijk heb je er veel profijt van, want tijdens je groeiproces merk je dat er opeens vele deuren voor je open gaan. In die zin dat je merkt dat je opeens heel veel inzichten verkrijgt en veel dingen “ziet” zowel letterlijk als figuurlijk. En dit is écht voor iedereen weggelegd. Niemand wordt hierin achtergesteld of bevoorrecht. Bovendien volgt ieder zijn of haar eígen Pad en in ieders eigen tempo. En iedereen wordt tegenwoordig daarbij geholpen door de eigen beschermengel en nog meer Engelen ook als je ze niet kunt waarnemen.

icon_angel

Anderen zeggen weer dat dat proces niet persé pijnlijk hoeft te zijn. Dat is voor mij gedeeltelijk waar. Het begin van mijn groeiproces was emotioneel heel pijnlijk. Tijdens zo’n groeiproces word je geconfronteerd met bijvoorbeeld je eigen woede, ijdelheid, jaloezie, afgunst, afhankelijk gedrag, prestatiedrang, overdreven neiging tot perfectie, neiging om over je heen te laten lopen, neiging om over anderen heen te lopen etc. Het is dus zonder meer een reinigingsproces, waarbij je er het beste aan doet voor jezelf uit te vinden wat voor jou werkt, wat jouw Pad is om ermee om te gaan. Ga daarbij gewoon op je gevoel af ook bij het zoeken naar informatie daarover op internet bijvoorbeeld. Pas toen ik mij wat meer spirituele vaardigheden en wat meer inzichten had verworven kon ik zonder al te veel emotionele pijn doorgroeien. Bij dat alles was ik steeds “in contact met God”.

IMG-20171029-WA0007-1

Als je, als individu of als volk, er niét voor kiest om te groeien dan blijf je “hangen” in het proces en dat kan evengoed veel narigheid en ellende betekenen zonder dat je er ooit veel wijzer van wordt.

Veel autochtone mensen uit de westerse samenleving zijn momenteel bezig hun “geestelijke ogen” (hun derde oog), hun 6e chakra te openen, terwijl ze dat vanuit hun eigen cultuur nooit mee gekregen hebben. Veel Molukkers, die vanuit hun cultuur wél opgevoed zijn met de kennis van een geestelijke wereld náást een fysieke wereld, zijn echter zozeer verwesterd dat ze automatisch hun derde oog geblokkeerd hebben. Heel jammer want eigenlijk hebben Molukkers een voorsprong op westerlingen. Het is een voordeel waar men zich volgens mij eigenlijk voor schaamt omdat men bang is dat men niet serieus wordt genomen. Daarom is mijn hoop eigenlijk méér gevestigd op de generaties ná de tweede generatie. Deze nieuwe generaties worden immers wereldwijd, dus ook onder Molukkers, steeds vaker automatisch geboren met paranormale vaardigheden en kunnen daarmee makkelijker groeien naar de 5e dimensie. Ze kunnen net als ik zélf checken wat waar is of niet.

Ik ben ze overigens al tegengekomen op internet en op diverse spirituele Facebook groepspagina’s.

664cbc32057162d0d67b0217b3e49f83

Van de zijde van de geestelijke wereld wordt via helderzienden de volgende boodschap doorgegeven door de Engelen ten behoeve van de Mensheid.

De inheemse volkeren op Aarde zijn de “geheugendragers” van de Lemurische beschaving, omdat zij degenen zijn die het beste verbonden zijn met Moeder Aarde. Zélfs als ze zich dat zelf niet eens meer herinneren, zit die kennis diep verborgen in hun innerlijk omdat zij de “beschermers” zijn van de Aarde.

Pas als de Mensheid geleerd heeft in Vrede te leven met elkaar en de Mensheid in staat is op een verantwoorde wijze om te gaan met de Aarde, zal langzamerhand op energetisch niveau de informatie over Lemurië via de “beschermers” worden vrijgegeven. Dit is een proces dat tevens verloopt via het, door ieder Individu, innerlijk steeds weer vinden van de Balans tussen het mannelijke en het vrouwelijke principe. Het mannelijke principe staat voor Individueel Bewustzijn en het vrouwelijke principe is meer gericht op het Geheel, op Eenheid.

icon_angel

In de Lemurische Beschaving was geen sprake van een Individueel Bewustzijn en dat is er nú wel. Het resultaat van het groeiproces van de Mensheid gedurende afgelopen Eeuwen is dat de Mens tegenwoordig innerlijk beschikt over zowel een Individueel als een Eenheidsbewustzijn.

Als de oude kennis van de Lemurische Beschaving weer toegankelijk wordt gemaakt voor de Mensheid dan zal dat door de Mensheid nu vanuit een geheel Niéuw Bewustzijn worden opgenomen. In die zin heeft de Mensheid een enórm groeiproces doorlopen teneinde de 5e dimensie te kunnen betreden.

FB_IMG_1490506086853 (1)

Volgens de Engelen is de bescherming van de informatie over de Lemurische Beschaving voorzien van een ingebouwde beveiliging in de vorm van zoiets als een immens grote legpuzzel. Elk individu beschikt namelijk over slechts een stukje van die legpuzzel. Pas als alle stukjes van de “gereinigde” individuen bij elkaar gelegd zijn, wordt op energetisch niveau geresoneerd met de energie van de Aarde en wordt betreffende informatie automatisch vanuit het geheugen van de “beschermers” vrijgegeven.

Die “zuivere informatie” waar de inheemse Alifuru over beschikt (en die ik ooit voor het gemak heb verwoord als hun vermogen om met witte magie om te gaan) die kan de inheemse Alifuru alleen groots en constructief inzetten als die Puurheid ook heel breed wordt gedragen door haar eigen volk!

Het kan leiden tot Harmonie, Vrijheid en Overvloed voor Molukkers en voor de gehele Mensheid.

11-12-2017 14-40-00

 Bronvermelding:  

http://www.bibliotecapleyades.net/bb/enoch05.htm

http://www.bibliotecapleyades.net/vida_alien/alien_watchers38.htm

http://www.bibliotecapleyades.net/vida_alien/alien_watchers33.htm

http://www.bibliotecapleyades.net/atlantida_mu/lemuria_16.htm

http://www.my-mu.com/podcasts/pc34.html

http://guestblog.my-mu.com/

https://en.wikipedia.org/wiki/Mu_(lost_continent)#Modern_claims

http://www.bibliotecapleyades.net/atlantida_mu/esp_lemuria_2.htm

http://www.merudi.nl/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/cosmicrays/00_aarde/history_earth_the_beginning.htm

https://serolod.wordpress.com/2010/09/05/het-belang-van-lemurie-en-atlantis-in-onze-huidige-tijdslijn/

http://www.esoterischchristendom.nl/index.php/esoterischchristendom-top/82-het-verschil-tussen-het-oude-christendom-en-het-esoterische-christendom

http://www.nusaalifuru.org/php/index.php?pag=21&id_hm=3

http://www.tigabatangair.nl/?page_id=1458

(Boek: Het mystieke driestromengebied. Auteur: Tete Siahaya)

http://www.merlijnboekhandel.nl/visions-of-wisdom.html

(Boek: Visions of Wisdom. Auteurs: Judith K. Moore en Sean Sands)

ZIE OOK MIJN FACEBOOK PAGINA

Maluku Terhubung  — (Betty Hitipeuw is mijn echte naam)

Op facebook ben ik actiever dan op de blog.

Plaats een reactie